Loading... (0%)


Anca Dogaru – Povestea unei studente care și-a transformat ”coșmarul”din facultate într-o idee de business promițătoare

30 June 2015

Anca Mihaela Dogaru, o studentă bucureșteancă de 23 de ani, a decis să participe în competiția pentru proiectul organizat de  Consiliul Județean Ilfov, împreună cu Asociația Travel Focus și Asociația Excelsior, „Antreprenoriatul – șansa unui viitor mai bun pentru tineri”,  cu un plan de afaceri ce vizează înființarea unei agenții de publicitate și marketing, pe care ea a denumit-o “Exhaustive Design”. Deși o parte dintre prietenii ei nu au avut încredere în proiectul la care urma să aplice, Anca s-a ambiționat și a înscris un plan de afaceri în competiție, ea susținând că exact această lipsă de încredere a fost imboldul de care a avut nevoie pentru a se decide să participe în cadrul acestui proiect
Legat de motivația principală de a participa la competiție, Anca răspunde sincer că, inițial, nu a avut vreo intenție de a participa: Am încercat să-mi determin toți prietenii să se înscrie. Vedeam în ei potențial și talent, iar în sinea mea speram să-i ambiționez, însă m-am lovit de răspunsul clasic:  “Totul e aranjat… n-ai cum să câștigi”. Am vrut sa demonstrez că lucrurile pot fi reale în România și tinerii pot reuși fără ajutoare diverse.

Neîncrezătoare în șansele sale la început, Anca și-a înscris planul de afaceri în concurs și a primit un răspuns afirmativ din partea organizatorilor: Pot spune că mi-am dorit să câștig, însă eram pregătită pentru un răspuns negativ din partea organizatorilor. În momentul în care am primit răspunsul afrmativ, am citit și recitit e-mailul, uimită că îmi este adresat. Sesiunea de examene era în plină desfășurare și am vrut să renunț la redactarea planului de afaceri; în definitiv sesiunea era un fapt concret, iar agenția de publicitate doar un vis, însă cei dragi m-au susținut și am reușit să le realizez pe ambele.

Ideea unei agenții de publicitate i-a venit încă din anul doi de facultate, când dorința de a activa într-un astfel de domeniu a determinat-o să meargă inclusiv la câteva interviuri de angajare: Mi-am dorit să lucrez într-o agentie de publicitate încă din anul doi de facultate. Alături de o colegă, am observat diferite logo-uri timp de câteva săptămâni, efectul combinațiilor de scris roșu pe font alb, imaginile alese pentru mesh-uri și impactul literelor volumetrice.

Ca un paradox, în timpul anilor de studenție, Anca recunoaște că domeniul publicității nu a fost punctul său forte: Dupa trei ani de studenție în cadrul Facultății de Jurnalism, specializarea Relații Publice, am avut o singură materie care mi-a cauzat dureri de cap și nopți nedormite: publicitatea. Mereu mi s-a părut ciudat, că deși făceam eforturi, notele mele erau tot mai mici. Dezamăgită și neîncrezătoare, am început să-mi însușesc noțiunile de bază ale publicității și în final, am reușit să o înțeleg și a început să-mi placă. Datorită acestei experiențe, sunt astăzi masterand la profilul Campanii de PR și Publicitate, Universitatea București.

Ca sursă de inspirație pentru viitoarea ei afacere, antreprenoarea spune că sunt multe persoane pe care le admiră, însă nu a fost influențată de cineva anume: Sunt destule persoane pe care le admir, însă nu voi menționa pe cineva anume. Mai degraba am fost inspirată de nevoia unui loc de muncă al meu, fapt care a atras după sine dorința unei afaceri.

În afară de afacerea din sfera publicității, Anca Dogaru mai are și alte planuri în drumul pe care l-a început ca antreprenor: în plan secund, îmi doresc să contribui la dezvoltarea turismului din România cu ajutorul agenției de publicitate. Mă gândesc la posibile parteneriate cu pensiunile din zone cheie ale țării, cum este Delta Dunării sau Munții Apuseni. Știu că mulți proprietari au nevoie de acest tip de serviciu, însă nu toți reușesc să-i înțeleagă impactul pe care îl are o promovare puternică pe digital pentru ei.

În schimb, cât privește afacerea pentru care a obținut finanțare POSDRU cu ajutorul proiectului „Antreprenoriatul – șansa unui viitor mai bun pentru tineri” Exhaustive Design, strategia Ancăi pe termen scurt include încurajarea studenților de a cunoaște lumea reală a publicității prin deschiderea unor progame de internship și stagii de practică. Strategia noastră ca agenție asigură managementul acțiunilor de promovare, copywriting, design grafic, producție audio-video, afișaj outdoor & transit, producție obiecte promoționale, cercetare de piață, direct-marketing.

“Antreprenoriatul – șansa unui viitor mai bun pentru tineri” este un proiect implementat de către Consiliul Județean Ilfov în parteneriat cu Asociația Excelsior și Asociația Travel Focus. Prin intermediul acestui proiect , 42 de tineri au primit finanțare până în 25.000 de euro pentru a-și deschide o afacere.  Scopul proiectului este de a înființa 80 de noi locuri de muncă  în judeţele participante la proiect, Dolj, Gorj, Mehedinți, Olt, Vâlcea, Ilfov şi Municipiul Bucureşti, atât în mediul rural cât şi în mediul urban.