Loading... (0%)


Lista câṣtigǎtorilor celor 40 (+2) de start-up-uri care vor primi finanṭarea de maxim 25.000 euro fiecare

05 June 2015

Dupa zile si nopti de deliberari si dupa ce membri comisiei au citit planurile de afaceri, le-au notat si le-au calculat mediile finale sub supravegherea reprezentantului OTIMMC, Daniel Ungureanu, venit special de la Ploiesti pentru a asista in data de 4 iunie 2015 la realizarea calculelor finale, dupa ce am fost nevoiti sa prelungim inscrierile intai exclusiv pentru judetul Mehedinti cu inca o zi si ulterior exclusiv pentru studentii din toate judetele pentru inca o zi, iata ca suntem in masura sa publicam lista finala a castigatorilor celor 40 de idei de afaceri finantate in proiectul nostru.

Comisia de selectie

Puteti vedea aici comisia de selectie a planurilor de afaceri, fiecare dintre membrii comisiei a lucrat individual pentru punctarea participantilor, iar la intalnirea finala la care a participat si reprezentantul Oficiului Teritorial al Intreprinderilor Mici si Mijlocii si Cooperare au fost realizate calculele finale, in final aplicandu-se criteriile de selectie din metodologie (de exemplu: selectarea studentilor, selectarea castigatorilor in numar minim pe fiecare judet, etc.) de catre responsabilului de proiect, domnul Tudor Vladacenco de la Consiliul Judetean Ilfov.

De ce avem 42 de afaceri selectionate in loc de 40?

Mentionam ca suma maxima pentru finantare care putea fi solicitata de catre participantii la concurs a fost de 110.000 RON (mai putin cei 2% cofinantare), insa unii dintre castigatori au solicitat sume mai mici decat maximul posibil. Acest lucru ne-a permis sa ramanem cu un buget suplimentar pana la maximul total de 1 milion de euro, buget pe care Consiliul Judetean Ilfov, prin presedintele Marian Petrache, a decis sa il foloseasca tot in sprijinul tinerilor si participantilor din acest proiect, astfel incat a fost luata decizia de a finanta in mod suplimentar inca 2 planuri de afaceri (practic, primele din lista de rezerva, dupa criteriul: 1 student si 1 persoana din alte categorii de grup tinta). De aceea, in loc de 40 de planuri de afaceri finantate, avem 42.  Iata aici lista finala a castigatorilor.

Lista de rezerva

De asemenea, iata aici si lista de rezerva, in ordinea punctajelor, cu persoanele care nu au primit finantare, dar care s-au calificat pentru participarea in finala. Foarte important: daca vreunul dintre cei de pe lista de castigatori se va retrage, atunci va fi inlocuit de o alta persoana de pe lista de rezerva (care sa indeplineasca criterii asemanatoare). De asemenea, extrem de important este ca prin intermediul celor 2 incubatoare de afaceri care vor fi infiintate pana la finalul anului in Ilfov si Gorj prin intermediul acestui proiect, noi vom oferi sprijinul pentru perioada de incubare oricarei persoane care doreste sa initieze o afacere, dar mai ales celor care au participat la concursul acesta, atat castigatorilor, cat si celor de pe lista de rezerva.

Descalificati

Cei care s-au inscris si nu se regasesc nici pe lista castigatorilor si nici pe lista de rezerva inseamna ca au fost descalificati. Vom publica in zilele urmatoare o lista si cu cei descalificati. In principiu, motivele au fost diferite, fie unii nu solicitau finantare pe un cod CAEN/domeniu eligibil, unele persoane au trimis proiecte care fusesera inscrise si la alte concursuri de acest gen, alte cateva persoane au trimis planuri de afaceri de 2-3 pagini, incomplete si fara detalii, bugete si substanta, etc.

Considerente finale

Desigur ca noi, cu totii, ne-am fi dorit sa finantam cat mai multe planuri de afaceri si sa avem cat mai multi castigatori. Formatul concursului presupune insa respectarea unor criterii stabilite prin cererea de finantare, precum si respectarea metodologiei si a grilei din metodologie. Prin urmare, este foarte posibil ca ideea pe care au avut-o unii dintre participanti sa fie foarte buna, insa planul de afaceri trimis sa nu respecte foarte multe criiterii din metodologie si astfel anumite categorii sa nu poata fi punctate (de exemplu: se acordau puncte suplimentare daca afacerea se infiinta in mediul rural, daca participantii erau studenti, daca afacerea se incadra in zona industriilor creative, daca bugetul cu resursele umane era mai mare sau daca se oferea si o cofinantare mai mare, asta ca sa numim numai o mica parte dintre criteriile care au facut o departajare clara intre planurile de afaceri, multe dintre ele foarte bune).

Dragi participanti, va multumim mult pentru incredere, pentru ca v-ati inscris la concursul nostru si pentru pasiunea cu care v-ati implicat in realizarea planurilor de afaceri. De asemenea, dorim sa multumim Ministerului Fondurilor Europene, OIR POSDRU Bucuresti-Ilfov, Consiliului Judetean Ilfov, Asociatiei Travel Focus, Asociatiei Excelsior si tuturor celor care au facut posibil acest proiect finantat din Fondul Social European prin Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013.

Nu uitati de cursurile gratuite de antreprenoriat!

In final, va reamintim de cursurile de competente antreprenoriale, iata aici lista celor selectati sa participe la cursuri. Acestea vor incepe in scurt timp, iar daca ati fost selectati, va recomandam sa participati atat pentru a dobandi cunostinte suplimentare, cat si pentru faptul ca la final veti primi o diploma recunoscuta de ANC si valabila in toata Uniunea Europeana (plus o subventie pentru toate cele 400 de persoane selectionate). Pentru participarea la cursuri, toti cei selectonati vor fi contactati in perioada urmatoare de catre Asociatia Excelsior.