Loading... (0%)


Publikon- un start-up menit să ajute alte start-up-uri

09 October 2015

Una dintre cele 42 de idei de afaceri din cadrul concursului ,,Antreprenoriatul – șansa unui viitor mai bun pentru tineri”, care a devenit un start-up de succes, este și Publikon, compania tinerei Gabriela- Isabelle Stroie, care va pune la dispoziție firmelor mici și mijlocii un mod accesibil prin care acestea își pot face publicitate, prin crearea unei reviste, ce va avea drept scop promovarea serviciilor clienților.

Bazată pe ideea că firmele mici au, adesea, bugete de promovare destul de reduse, compania Publikon vine cu o soluție pentru această problemă: o publicație lunară, distribuită gratuit și plasată în locurile aglomerate din Ilfov și București, precum corporații, pub-uri, recepții sau cafenele, cu ajutorul căreia companiile mici pot deveni vizibile pentru potențiali clienți.

Motivația principală a tinerei din Ilfov de a participa la competiția de planuri de afaceri este legată atât de ambiția de a reuși să pornească o afacere în România, nu în afara țării, cât și de dorința de a lucra la un proiect propriu, gândit și construit în totalitate de ea: dintotdeauna mi-am dorit să lucrez la propriul proiect pe care să îl construiesc de la bază și până la cel mai mic detaliu. Cum am aflat de proiectul de antreprenoriat, mi-am îndreptat toate gândurile în această direcție. Planul meu era să plec în străinătate pentru a lucra pentru câțiva ani. Proiectul de antreprenoriat mi-a oferit șansa să rămân în România, alături de familie și să obțin în timp independența financiară a unui job din afară. Asta cred ca m-a motivat cel mai mult: să reușesc în România.

Gabriela mărturisește faptul că nu se aștepta să se numere printre câștigători, dar își dorea foarte mult acest lucru. Cea mai mare contribuție la acest succes a avut-o, spune ea, ideea în sine, Publikon Magazine fiind atât un instrument de promovare a firmelor mici, cât și o revistă ce oferă articole de calitate: nu știu dacă mă așteptam să câștig, dar îmi doream enorm. Țin minte că nu mi-a venit să cred când am deschis e-mail-ul cu anunțarea câștigării proiectului. Cred că ideea în sine a contat foarte mult în câștigarea proiectului. Publikon Magazine este o publicație lunară, gratuită, care va avea drept principal canal de distribuție corporațiile din București și din Ilfov, dar și alte locuri, precum restaurante, recepții, pub-uri & cafenele. Prin cele 10.000 de exemplare lunare, ne propunem să oferim publicului o lectură plăcută și inteligentă. Vrem să încărcăm cititorii cu energie pozitivă, să le oferim articole pentru care ar plăti, deși noi le oferim gratuit. Categoriile revistei noastre sunt: La birou, After work, Timp liber, Lifestyle, Men page și Smart.

Ideea afacerii a venit din pasiunea pe care tânăra o are pentru domeniile jurnalismului și publicității: sunt pasionată de jurnalism și de publicitate, iar Publikon le va îmbina pe amândouă. Nu cred că aș fi putut să găsesc o idee care să se potrivească mai bine cu ceea ce iubesc să fac. Articolele se leagă de vechea mea pasiune, scrisul, în timp ce publicitatea reprezintă principala formă de finanțare a revistei, domeniu cu care am avut contact prin prisma educației universitare. De asemenea, noua afacere se potrivește perfect și cu studiile pe care Gabriela le-a urmat în cadrul Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării, dar și cu experiența acumulată prin activitățile de voluntariat anterioare: în liceu am fost, pentru un an, redactorul-șef al revistei liceului, „Idealuri”. După terminarea liceului, am urmat timp de trei ani cursurile Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării, specializarea Publicitate, iar acum încep cel mai frumos proiect de până acum, Publikon Magazine. Pot spune că lucrurile s-au legat foarte frumos în viața mea.

Dacă studiile și-au spus cuvântul în alegere proiectului de business pe care să îl dezvolte, Gabriela spune că inspirația de a-și înființa propria afacere a venit, în primul rând, de la mama ei, care a influențat-o să se implice în antreprenoriat, și, în al doilea rând, de la alți români de succes, care și-au urmat visul și și-au clădit propriile afaceri: mama mi-a insuflat de mică pasiunea pentru afaceri, dar pot spune că m-au inspirat foarte mult poveștile de succes ale românilor de aici și din afară. Urmăream de fiecare dată reportaje cu români ambițioși care și-au urmat visul și au propriul business.

Deși crede că multe alte probleme își pot găsi rezolvarea prin ideile inovatoare ale antreprenorilor, tânăra de 22 de ani vrea să își canalizeze toată atenția asupra proiectului Publikon, pe care dorește să îl dezvolte cât mai mult: în momentul de față, toate eforturile mele se îndreaptă în direcția revistei Publikon, fiind un proiect în care cred foarte mult. Ideile de afaceri pe care le am sunt legate tot de revistă și vizează dezvoltarea acesteia.

Cât privește oportunitățile de dezvoltare pentru afacerea sa, Gabriela ,,pariazăʼʼ pe combinația dintre mediul online și cel offline și își dorește ca tirajul revistei să fie din ce în ce mai mare. În acest sens, antreprenoarea a lansat și site-ul oficial al revistei (http://www.publikonmagazine.ro/): în primul rând, vreau să ne axăm foarte mult și pe zona de online. Am lansat site-ul revistei pe care vom posta zilnic articole. Cu timpul, ne dorim să mărim tirajul revistei și să ajungem în mâinile a cât mai multor români.

,,Antreprenoriatul – șansa unui viitor mai bun pentru tineri” este un proiect finanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013 și  implementat de către Consiliul Județean Ilfov în parteneriat cu Asociația Excelsior și Asociația Travel Focus. Prin intermediul acestui proiect, 42 de tineri au primit finanțare până în 25.000 de euro pentru a-și deschide o afacere.  Scopul proiectului este de a finanța înființarea a 40 de noi start-up-uri și de a crea minim 80 de noi locuri de muncă, în judeţele participante la proiect, Dolj, Gorj, Mehedinți, Olt, Vâlcea, Ilfov şi Municipiul Bucureşti, atât în mediul rural cât şi în mediul urban.