Loading... (0%)


Top 10 cărți pe care orice antreprenor trebuie să le citească

09 July 2015

Antreprenoriatul se învață, atât din experiența personală cât și din experiența oamenilor din jur. Prin urmare, este foarte util să fii deschis și conectat la ideile  antreprenorilor cu experiență, mai ales dacă te afli la început de drum. Ți-am pregătit, în acest sens, o listă cu 10 cărți utile care tratează toate subiectele de interes pentru antreprenori, de la conceperea unui plan de business la înțelegerea tiparelor de comportament ale partenerilor de afaceri.

  1.   Generația Business Model – Alexander Osterwalder

Primul pas pentru a-ți deschide o afacere este conceperea unui plan de business cât mai bun, care să prezinte clar și concis în ce fel, când și cât profit plănuiești să obții. Din fericire, această carte cuprinde ideile a  peste 470 de experți și antreprenori din 45 de țări, idei referitoare la modul în care trebuie să-ți concepi planul de business în funcție de specificul afacerii tale.

  1.   Antreprenoriat – Marius Ghenea

Scrisă într-o manieră autobiografică, această carte, dedicată inițial studenților lui Marius Ghenea de la MBA, este un adevărat manual de antreprenoriat aplicat. Cartea explică parcursul profesional al autorului, cuprinzând informații, sfaturi și experiențe utile despre majoritatea ariilor de interes ale cuiva care aspiră să devină antreprenor.

  1.   Rework – Jason Fried, David Heinemeier Hansson

„Rework” se adresează în primul rând antreprenorilor din zona IT-ului, dar este la fel de interesantă pentru oricine dorește să folosească internetul ca principal instrument de promovare a propriei afaceri. Este o carte despre adaptarea la noile tendințe în marketing, productivitate și antreprenoriat, care nu mai seamănă deloc cu modul în care se făceau afaceri acum 20 de ani.

  1.   Excelența în afaceri – Jim Collins

Afacerile care au avansat de la bine la excelent dețin, în opinia lui Jim Collins, câteva caracteristici comune (7 la număr). Totodată, este nevoie ca antreprenorii să atingă „nivelul 5 de leadership”, ceea ce presupune modestie, implicare și disponibilitatea de a face tot ce este mai bun pentru companie. Autorul nu vorbește însă doar despre rezultate, ci oferă instrumente practice care pot fi folosite cu succes încă de la stadiul de start-up al unei afaceri.

  1.   Ghid practic pentru antreprenori – Romanian Business Leaders

Prima carte despre antreprenoriat scrisă colectiv de către membrii comunității Romanian Business Leaders, acest ghid cuprinde o colecție de sfaturi menite să încurajeze antreprenoriatul în rândul tinerilor. Întrucât autorii sunt afaceriști români contemporani, sfaturile sunt cu atât mai actuale și mai aplicabile.

  1.   Mitul întreprinzătorului – Michael Gerber

Foarte apreciată la nivel internațional, „Mitul intreprinzatorului” a fost votată cartea de afaceri numărul 1 de către site-ul Inc.com. Consultantul Michael E. Gerber, având zeci de ani de experiență în antreprenoriat, a scris această carte sub forma unei povești inedite din care cititorul poate trage singur concluziile. În carte sunt tratate două mituri: acela că oricine începe o afacere devine automat antreprenor și mitul conform căruia cunoștințele tehnice într-un domeniu sunt de ajuns pentru a avea o afacere profitabilă.

  1.   The Lean Start-up – Eric Rise

O carte inedită, „The Lean Start-up” oferă o abordare științifică pentru a gestiona cu succes orice start-up în era inovației. Eric Rise își sfătuiește cititorii să nu piardă timpul creând produse perfecte, ci să stabilească un produs minim viabil pentru care să caute imediat cumpărători/utilizatori. În caz contrar, există riscul conceperii unui produs excepțional pe care nu îl vrea nimeni, așadar cel mai bine este ca inovația să se producă treptat, cu finanțare din propriile câștiguri.

  1.   Viitorul aparține companiilor mici – Seth Godin

Una dintre cele mai bune lucrări ale lui Seth Godin, această carte vorbește despre (re)definirea succesului și aspirațiilor proprii, despre beneficiile unei afaceri mici și despre „183 de eșecuri, observații și idei remarcabile de afaceri”.

  1.   The Power of Habit – Charles Duhigg

Titlul integral al cărții este „Puterea obișnuinței – De ce facem ceea ce facem în viață și în afaceri”, prin urmare aveam de a face cu un manual de psihologie practică. Autorul vorbește despre tendințele companiilor, liderilor și indivizilor în general în materie de tipare comportamentale. Utilitatea cărții pentru antreprenori este dată de faptul că, prin cunoașterea modului în care mintea umană își reia sau își formează noi tipare, aceștia pot face predicții referitoare la persoanele cu care interacționează în plan profesional.

  1.   How to Win Friends and Influence People – Dale Carnegie

Publicată prima dată în anul 1936, cartea „Cum să-ți faci prieteni și să influențezi oamenii” este la fel de actuală și în anul 2015. Prin intermediul ei, Dale Carnegie a învățat generații întregi de antreprenori cum să-și dezvolte inteligența emoțională, cum să negocieze eficient și, în general, cum să interacționeze cu oamenii pentru a obține beneficiile dorite în plan profesional.